2013. március 6., szerda

Persenbeug, dunai vízi erőmű és közvetlen környéke, SzG3



Ezt a helyet azért tettem be ide, mert egyrészt itt is voltam, másrészt egy rövid eszmefuttatást szeretnék tenni. Maria Taferl felől, ahol Svájcba menet egy kicsit pihenés céljából sétáltunk, itt lehet a leggyorsabban visszamenni az autópályára. Így óhatatlanul is át kell menni a duzzasztó gáton. Vagyis át lehet menni! Ez az egyik lényeg. A másik az, hogy áramot termel (megújuló energia!), a harmadik az, hogy biztonságosan hajózhatóvá teszi a felette lévő szakaszt, a negyedik pedig az, hogy áradáskor szabályozottan lehet a vizet (áradást) leereszteni a tározóból. Aki járt már Ausztriában, vagy csak a Google Earth-t böngészte, az tudja, hogy a Dunán számtalan erőmű van az osztrák szakaszon, élvezve a fent felsorolt előnyöket. Őket miért nem zavarja a vízi erőmű? Lehet, hogy most nem leszek szimpatikus, de mivel én a véleményemet, ha azt megalapozottnak tartom, nem szoktam megváltoztatni, nekem az a véleményem, hogy óriási hiba volt a nagymarosi vízi erőművet nem megépíteni, ha csak ezt a négy előnyt vesszük figyelembe. Most a szlovákok minden előnyét élvezik, mi pedig csak szívunk (most itt nem a néha előforduló műszaki hibákról kell beszélni, hanem a koncepcióról). Bős-Nagymaros együtt képezett volna egy műszaki egységet, csak együtt lett volna a tervnek megfelelően hatásos.

1. kiegészítés:

2016-ban ismét erre jártam és megpróbáltam megnézni a kastélyt. De kiderült, hogy ott egy (vagy több) cég üzemel és magántulajdonban van, így nem lehetett bemenni és megnézni. A bejárati ajtón keresztül lehetett látni, hogy belülről már teljesen át van alakítva, modernizálva, így csak a külseje maradt meg kastélynak. A parkja sem látogatható.

Vissza a főoldalra (katalógus)

 Persenbeug, a vár
 Persenbeug, dunai vízi erőmű
 Persenbeug, dunai vízi erőmű
Persenbeug, dunai vízi erőmű

1. kiegészítés:

 a kastély
 a kastély
 a kastély
 a kastély
a kastély

a kastélypark
  a vízi erőmű
  a vízi erőmű
  a vízi erőmű
 a vízi erőmű
 Ybbs an der Donau látképe Persenbeug felől
Ybbs an der Donau látképe Persenbeug felől
Ybbs an der Donau látképe Persenbeug felől

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése